Pages

Sunday 10 June 2012

Dzagoev bantu Rusia belasah Czech




Rusia naik ke tangga pertama Kumpulan A di Euro 2012 selepas menewaskan Republik Czech 4-1 di Stadium Municipal.

Pasukan Dick Advocaat tidak memulakan perlawanan dengan begitu baik tetapi berjaya mendahului perlawanan 2-0 di separuh masa pertama melalui jaringan-jaringan Dzagoev dan Shirokov.

Vaclav Pilar memberikan pasukan Czech harapan dengan jaringan selepas masa rehat tetapi Dzagoev dan Roman Pavlyuchenko, yang telah menggantikan Aleksandr Kerzhakov sebelum itu, menjaringkan gol ketiga dan keempat mereka selepas itu.

Walaupun Rusia menjadi pasukan kegemaran untuk menjuarai kumpulan itu, pasukan Czech yang memulakan perlawanan dengan lebih baik.

Rusia memerlukan hampir 15 minit untuk membuat serangan pertama yang betul-betul mengancam apabila Kerzhakov mensia-siakan peluang yang baik daripada hantaran Yuri Zhirkov dari sayap kiri.

Tetapi Rusia masih berjaya menjaringkan gol pertama perlawanan apabila tandukan Kerzhakov dari hantaran Konstantin Zyryanov terkena tiang dan Dzagoev merembat masuk bola yang terlepas.

Beliau sepatutnya menjaringkan gol kedua hanya beberapa minit kemudian selepas satu lagi serangan balas baik tetapi usaha beliau tersasar.

Tandukan Rezek kemudian dihalang oleh penjaga gawang Rusia, Vyacheslav Malafeev tetapi kesilapan dari Jaroslav Plasil membenerkan Rusia untuk menjaringkan gol kedua mereka.

Shirokov menjaringkan gol dengan tenang dari satu hantaran dari Arshavin, yang sepatutnya untuk Kerzhakov.

Tetapi Czech berjaya menjaringkan gol pertama mereka pada mint ke-52 melalui Pilar. Hantaran hebat Plasil melepasi banteng pertahanan Rusia dan Pilar melepasi Malafeev untuk menjaringkan gol pertama mereka.

Namun, harapan Czech untuk bangkit lesap apabila Dzagoev melepaskan rembatan yang hebat yang melepasi Petr Cech 12 minit sebelum tamat perlawanan.

Pemain gentian Pavlyuchnko kemudian menjaringkan gol keempat yang hebat untuk berikan pasukan Advocaat permulaan kempen Euro 2012 yang memuaskan.

No comments:

Post a Comment