Pages

Sunday 10 June 2012

Hodgson: England tidak takut Perancis




Roy Hodgson menegaskan pemain England tidak takut menentang pasukan Perancis, yang tidak kalah dalam 21 perlawanan terakhir mereka.

Perancis kelihatan seperti sebuah pasukan baru selepas Lauren Blanc mengambil alih sebagai pengurus selepas peristiwa pahit di Piala Dunia 2010. Mereka juga telah menewaskan England 2-1 di Wembley dalam persahabatan 18 bulan lalu.

Tetapi Hodgson percaya para pemainnya boleh membuat kejutan esok.

Beliau berkata: "Para pemain percaya kami boleh menewaskan Perancis. Kami tidak takut dengan mereka.

"Kami hormati mereka. Kami kenali pemain mereka dan bakat mereka. Anda memang harus hormati pasukan yang tidak kalah 21 perlawanan terakhir.

"Di mana-mana liga, 21 perlawanan tanpa kekalahan adalah hebat. Tetapi pemain saya tidak takut. Mereka bermotivasi."

Hodgson menambah: "Saya rasa pemain saya gembira Perancis adalah pasukan kegemaran untuk menang, kerana kami tidak akan berasa tertekan. Kami yakin kami boleh bersaing dengan mereka."

Hodgson sedar dia dianggap sebagai seorang jurulatih yang sering menyuruh pasukannya untuk bermain dengan cara berhati-hati, tetapi berkata keputusan adalah yang paling penting.

Beliau berkata: "Jika pasukan anda boleh membuat pertahanan dengan baik dan tidak dibolos banyak, mungkin anda akan dipanggil seorang jurulatih yang suka bermain dengan cara berhati-hati.

"Tetapi yang penting adalah kemenangan. Jika anda tidak dapat membuat pertahanan yang baik, anda akan dibolos banyak, dan anda akan perlukan seorang penyerang yang boleh menjaringkan banyak gol untuk menyelamatkan pasukan anda."

'Maksud saya adalah saya berfikir secara logik. Saya suka menang dan saya tahu saya tidak boleh menang dengan menyuruh pemain saya untuk menjaringkan tiga atau empat gol."

Hodgson tahu pasukannya dijangka akan sekurang-kurangya mara ke suku akhir.

Beliau berkata: "Apa erti kejayaan? Saya tidak menetapkan apa-apa sasaran. Terlalu banyak sasaran yang telah ditetapkan untuk kami, jadi mengapa bersusah payah untuk menetapkan mereka sasaran kami sendiri?

"Saya tidak bersedia untuk mengatakan apa matlamat saya. Orang ramai menjangkakan kami akan memberikan persembahan yang baik dan akan menjadi sangat kecewa jika kami tidak sekurang-kurangnya mara ke suku akhir.

No comments:

Post a Comment