Pages

Sunday 10 June 2012

Kedatangan Kagawa dialu-alukan




Pengurus Jepun Alberto Zaccheroni telah menyatakan yang Shinji Kagawa mempunyai ciri-ciri yang diperlukan di Manchester United.

Kagawa dijangka akan menandatangani pasukan Sir Alex Ferguson dalam beberapa minggu lagi dari Borussia Dortmund.

Pemindahan itu bermakna beliau adalah pemain Jepun pertama untuk menyarung jersi merah yang terkenal itu.

Walaupun beberapa pihak penyokong United telah mengharapkan kedatangan pemain bintang yang lebih terkenal, Zaccheroni yakin pemain yang berusia 23 tahun itu akan berkembang dan menjadi pemain yang penting untuk pasukan Red Devils.

"Saya belum mengucapkan tahniah kepadanya lagi. Saya hanya berkata "selamat majujaya" kepadanya kerana ini hanya satu detik permulaan untuk beliau. Saya tahu yang dia memerlukan keputusan yang baik sebelum boleh dianggap sebagai pemain yang baik di Manchester United." pengurus Itali itu memberitahu laman rasmi United.

"Walaubagaimanapun saya merancang untuk mengucapkan tahniah kepadanya tiga tahun kemudian kerana ia jelas yang dia mempunyai kekuatan mental dan kemampuan teknikal untuk berjaya di sana."

Kagawa enggan menyatakan apa-apa tentang pemindahannya tiga hari lalu tetapi Zaccheroni menganggap yang ia adalah tanda baik untuk bolasepak Jepun.

"Saya tahu yang dia enggan menyatakan apa-apa. Tetapi ia adalah sesuatu yang sukar untuk diabaikan."

"Saya rasa pemindahan ini adalah baik bukan sahaja untuk dirinya tetapi untuk sukan bola sepak negara ini."

"Saya telah berada di Jepun selama dua tahun dan dalam jangka masa yang cepar itu, dua pemain telahpun menandatangani untuk kelab terbesar dunia - [Yuto] Nagatomo ke Inter (Milan) dan kini Kagawa ke United. Ia adalah bukti yang perkembangan pemain muda Jepun amat baik."

No comments:

Post a Comment